BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Fleet Manager til opstart og drift af flådestyringsenhed ved Driftscenter Norddjurs
Som følge af et tværgående råderumsarbejde i Norddjurs kommune, er det besluttet at der skal arbejdes med etablering af en centraliseret flådestyringsenhed i Norddjurs kommune. Denne enhed skal organisatorisk ligge ved Driftscenter Norddjurs, som er en del af Vej og ejendom. Driftscenter Norddjurs har gennem flere år arbejdet med flådestyring af driftens køretøjer, via GPS-løsning.
Norddjurs Kommune har et mål om:- at reducere CO2 udledning med 15%
- at forbedre køretøjsudnyttelsen ved gentænkning af anvendelse
- at reducere antallet af kommunale køretøjer.
Den grønne omstilling ift. køretøjer står højt på dagsordenen i Norddjurs Kommune, hvorved etablering af en flådestyringsenhed er en væsentlig prioritet. Etableringen har fungeret som et projekt, hvor fokus har været på dataindsamling. Ved konkret etablering af et nyt fag- og forretningsområde, er der truffet beslutning om at centraliseret flådestyring skal være en hovedopgave i Norddjurs kommune.
Enheden har til formål at belyse, og skabe, muligheder for effektivisering, som samling af faglig kompetence inden for administration, drift, service og udvikling af flåden i Norddjurs kommune. Enheden vil arbejde med flåden på tværs af chef- og forvaltningsområder i kommunen. Da der er tale om opstart af en enhed fra bunden, vil vores nye Fleet Manager komme til at præge enheden helt fra start, i samarbejde med afdelingsleder ved Driftscenteret.
På denne baggrund søges en Fleet Manager der har lyst, mod og relevante faglige kompetencer til at drive opstart, drift, administration og udvikling af området.
Hovedopgaver og arbejdsopgaverHovedopgaverne, som det forventes du kan varetage og løse som Fleet Manager, er:
- at samarbejde om, og bidrage til, den strategiske udvikling og drift af flåden i Norddjurs kommune
- at varetage den daglige flådeadministration
- at være sparringspartner ift. grøn omstilling
Funktionen som Fleet Manager indeholder følgende primære arbejdsopgaver:
- Administration af kommunale køretøjer, herunder dataindsamling og analyse af vognpark
- Administrator på AI systemet FleetOptimiser, kommunens redskab til optimering af flåden ift. CO2 og antal køretøjer
- Administrator på IT-systemet Skyhost
- Køb og salg af køretøjer
- Forsikringshåndtering ved skader på køretøjer i samarbejde med kommunens forsikringsansvarlige
- Rådgivning om valg af køretøjer inden for alle fag- og forvaltningsområder
- Etablere og administrere leasing aftaler på køretøjer
- Etablere og administrere serviceaftaler
- Administration af, og ansvar for, klargøring og rengøring af køretøjer
- Optimering og reduktion af kommunens flåde som p.t. omfatter ca. 285 køretøjer
- Kommunikation internt som eksternt, herunder opbygning og pleje af relationer
- Deltagelse i relevante netværk af andre Fleet Managers fra andre kommuner i landet
Stillingen indeholder væsentlige opgaver, der prioriteres højt pga. grøn omstilling og muligheder for besparelsespotentialer:
- Bidrage til grøn omstilling af den kommunale vognpark via elektrificering, som samspil med forvaltning om mobilitetsstrategi
- Centraliseret flådestyring og forbedret udnyttelse af kommunens samlede vognpark gennem forbedret brugerstyring, som skal bidrage til at nedbringe antallet af køretøjer og kørsel i egen bil
- Analyser af optimeringsfordele ved hhv. leasing og eje/indkøb af køretøjer
- Udvikling af effektiv servicering/klargøring af vognparken
- Analyser af muligheder for besparelse på reparationer/service ved brug af hhv. eksisterende værkstedsfaciliteter, og eksterne samarbejdspartnere
Vores nye Fleet Manager besidder specialistviden inden for transportområdet el. autobranchen, kombineret med en naturlig interesse for de nyeste markedstendenser inden for fagområdet. Udviklingen inden for flådestyring og grøn omstilling er et naturligt interesseområde. På den baggrund kan vores Fleet Manager administrere Norddjurs kommunes flåde, og levere rådgivning/vejledning i forbindelse med grøn omstilling, som optimal udnyttelse og intelligente nyanskaffelser ift. den kommunale vognpark.
Vi forestiller os:
- At du har solid erfaring med flådestyring og håndtering af en større vognpark og kan bruge din viden i arbejdet med grøn omstilling af den kommunale vognpark
- At du kan omsætte en velfungerende økonomi og talforståelse til mulige scenarier for en grøn omstilling af vognparken i samarbejde med forvaltning
- At du har en veludviklet analytisk sans, som du kan omsætte til nøgletal og konkrete tiltag/initiativer ift. kommunens flåde
- At du kan styre, koordinere og strukturere rammer for udviklingsprojekter
- At du tænker helhedsorienteret og i tværgående samarbejder; i som uden for den kommunale organisation
- At du har solide IT-færdigheder, særligt ift. Excel
- At du naturligt formår at opbygge og vedligeholde strategisk vigtige relationer
- At du er udadvendt og god til at kommunikere/formidle budskaber klart og tydeligt
- At du arbejder selvstændigt og resultatorienteret, med fokus på kerneopgaven og dialog med afdelingsledelsen
- At du kan udarbejde politikker for køretøjsområdet og andre skriftlige materialer
Kan du spejle dig selv dig selv i størstedelen el. alle ovenstående kompetencer, og kan du dokumentere din erfaring, er du muligvis vores kommende kollega og Fleet Manager.
Vi tilbyderNorddjurs kommune ledes ud fra:
- Fire kommunale værdier; tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab
- Psykologisk tryghed som tværgående tema
- Ledelse som en fælles opgave
- Aktørskab i og uden for organisationen.
Dette kendetegner således også Driftscenteret, som hviler på et stærkt tværfagligt fællesskab, med fokus på opgaven og stabil drift i en foranderlig verden. Du bliver således en del af en organisation som ledes efter moderne principper, i takt med tiden.
Fleet Manager funktion forankres i en ny faglig enhed, med egen økonomi og personale, en enhed som ligger på linje med eksisterende fagområder i Driftscenteret. Fleet Manager vil ledelsesmæssigt referere til afdelingsleder for Driftscenteret, og vil have samarbejder og kommunikation internt i Driftscenteret, som bredt i kommunen, herunder eks. kommunens indkøbsafdeling.
Driftscenteret er et arbejdsfællesskab som besidder en stor spændvidde i faglighed, uddelegering af ansvar, og en hverdag som bygger på de fælleskommunale værdier. Vores nye Fleet Manager vil være med til at understøtte og videreudvikle et effektivt og bredt fagligt fællesskab, i en tværfaglig ånd, med fokus på opgaven. I jobbet er der mulighed for at præge opgaver og udvikling i Norddjurs Kommune, via flådestyringsopgaven, som udvikling og samarbejde i driftscenteret qua den faglige ledelse.
Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse sker i en fuldtidsstilling på 37 timer. Du aflønnes i henhold til aftale mellem relevant faglig organisation og Norddjurs Kommune. Driftscenteret arbejder med flextid, og vi er åbne for at drøfte fleksibel arbejdstidsplanlægning, med løsning af opgaven i fokus.
Ønsker du at vide mere om stillingen, kan Afdelingsleder Lars Kølle kontaktes via tlf. 20 75 15 07.
Ansøgningen skal sendes elektronisk senest den 27. oktober 2024.CV og relevante bilag er en forudsætning.
Tiltrædelse den 1. december 2024 el. senest den 1. januar 2025.
Norddjurs Kommune har ca. 38.000 indbyggere, og er et fantastisk naturområde med strand og vand, og skove, heder og marker. Norddjurs Kommune er dog andet og mere end sin pragtfulde natur. Der bygges nyt og investeres, blandt andet på Grenaa Havn, som allerede nu med til at sparke gang i vækst og beskæftigelse i Norddjurs. Kommunen understøtter også væksten på flere fronter, f.eks. gennem omfattende byggeri af moderne ældreboliger, ved at skabe gode rammer for ungdomsuddannelser, byudvikling, tiltrækning af tilflyttere og meget andet. Gennem åbenhed, dialog og ligeværdighed ønsker kommunen, at fremme en kultur, hvor den sunde fornuft er synlig i hverdagen, og hvor der er plads til prøvehandlinger
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Kirkestien 1, 8961 Allingåbro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119111