BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Sundhedsplejen i Norddjurs Kommune søger en spæd-småbørnssundhedsplejerske 30 t./ugtl.
Da en af vores dygtige kolleger har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en spæd-småbørnssundhedsplejerske til en fast stilling på 30 timer ugentligt med tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller snarest derefter.
Kunne du tænke dig at være en del af et givende arbejdsfællesskab, der vil familierne det bedst tænkelige, og som opleves så fagligt og kollegialt meningsfuldt at halvdelen af kollegerne gerne kører fra Århus og til Norddjurs Kommune?
Vi har nemlig i fællesskab opbygget en udviklingsorienteret sundhedspleje med et godt og rummeligt tilbud til gravide og spæd-småbørnsfamilier. Vi tilbyder graviditetsbesøg til alle og har 6 besøg det første år, samt behovsbesøg. Vi prioriterer tid til formel og uformel faglig sparring, supervision, kurser og efteruddannelser højt, ligesom vi arbejder i makkerskaber i de særligt sårbare familier.
Vi er desuden kendetegnet ved at være en sundhedspleje med høj grad af fleksibilitet og frihed til at tilrettelægge eget arbejde. Der er mulighed for i nogen grad at arbejde hjemmefra med dokumentation, telefonopringninger og virtuelle møder, når det giver mening.
Sundhedsplejen består af 11 engagerede, erfarne og velkvalificerede kolleger, samt 1 sundhedsplejerskestuderende. 7 er spæd-småbørnssundhedsplejersker og 4 skolesundhedsplejersker og vi prioriterer et godt samarbejde i hele sundhedsplejen.
Spæd-småbørnssundhedsplejen er inddelt i distrikter og vi har fokus på at hjælpe hinanden, da arbejdsmængden i de forskellige distrikter kan variere over tid afhængig af bl.a. antal fødsler og antal behovsfamilier.
Distriktet, der er tilknyttet stillingen, er administrativt placeret i Grenaa i den østlige del af kommunen, hvorfra der skal arbejdes ind i midten af Norddjurs Kommune og du vil bl.a. komme til at arbejde i klinik i Sundhedshusets kliniklokaler i Grenaa. Du vil få kontor sammen med 3 andre kolleger på Åboulevarden i Grenaa.
Vi har et målrettet fokus på tidlig opsporing og indsats, og har hele tiden blikket rettet imod, hvordan vi kan være med til at understøtte forældrene i at skabe rammerne for at kommunens børn får så god en start på livet som muligt.
Vi er særligt optaget af opsporings- og interventionsværktøjer ift. tidlig forebyggende indsats ift. gravide, børn og familier med særlige behov og de fleste spæd-småbørnssundhedsplejersker er uddannet og certificeret i brugen af ADBB. Når der opspores forældre med fødselsdepression har spæd-småbørnssundhedsplejerskerne hurtig og smidig adgang til at henvise til individuelle behandlingsforløb hos Familiehusets psykologer.
Sundhedsplejen, Forebyggelse og Tidlig Indsats og Familiehuset er én aftaleenhed med fælles ledelse og dette giver sundhedsplejen nem adgang til tværfagligt samarbejde og viderehenvisning af børn og familier, som har brug for mere hjælp og støtte end sundhedsplejen kan tilbyde.
Vi forventer at du:- Er uddannet sundhedsplejerske
- Er god til at skabe relationer og har en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang
- Er fagligt engageret, positiv og har lyst og kendskab til at arbejde med alle slags familier
- At du kan arbejde systematisk og struktureret i en travl hverdag – både alene og i tæt samarbejde med andre faggrupper
- Kørekort er et krav
- Et grundigt introduktionsforløb og mentorordning
- En arbejdsplads med yderst engagerede kolleger, som løser mange forskellige arbejdsopgaver og dagligt står overfor udfordringer, som kræver indblik og stort ansvar
- Et godt socialt og fagligt miljø, hvor vi er gode til at respektere og inspirere hinanden
- Stor indflydelse på egen arbejdsdag
- Gode muligheder for kompetenceudvikling
- Faglig sparring og supervision
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til leder af Sundhedsplejen Malene Coulthard på mobil 20 40 21 52.
Ansættelsessamtaler finder sted torsdag den 9. november i Familiehusets afd., Markedsplads 6, 8961 Allingåbro.
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (1-36 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Markedsplads 6, 8961 Allingåbro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924444