Bliv affaldsmedarbejder i Norddjurs Kommunes miljøteam og gør en forskel for virksomheder og miljøet

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye affaldsmedarbejder på Miljøområdet i Norddjurs Kommune?

Det går godt i Norddjurs Kommunes erhvervsliv, og den stigende betydning og kompleksitet inden for miljøområdet stiller høje krav til, at vi som kommune udvikler os i takt med omverdenens forventninger. Derfor ønsker Norddjurs Kommune at styrke sin kapacitet inden for Natur, Klima og Miljø, og vi leder efter nye kollegaer, som har lyst til et være en del af en kommune i udvikling.

Vi har både store ambitioner og højt til loftet. Du vil møde dedikerede kollegaer, et godt samarbejdsklima og en flad ledelseskultur. Hos os sætter vi en ære i, at vores faglighed er et fundament for at finde gode løsninger sammen med virksomheder og borgere.

Vi søger derfor en ny - gerne erfaren - kollega, der har lyst til at bidrage til et stærkt arbejdsfællesskab og til at opretholde høj faglig kvalitet og samtidig styrke vores samarbejde med virksomhederne i Norddjurs Kommune.

Om jobbet:

Dit primære arbejdsfelt bliver myndighedsopgaver indenfor virksomhedsmiljø og affald. 
Det vil sige:

  • Tovholder på myndighedsopgaver på affaldsområdet.
  • Dialog med større virksomheder samt det fælleskommunale affaldsselskab.
  • Myndighedsopgaver indenfor bygningsaffald.
  • Udrulning af styrket affaldstilsyn og den kommunikative opgave i forlængelse heraf.
  • Miljø- og affaldstilsyn på kommunens virksomheder.
  • Har du interesse og kompetencer indenfor andre af afdelingens fagområder som eksempel rotter, perkolat fra gamle lossepladser og miljøtilladerlser, kan opgaver her naturligvis også komme på.

Du kommer til at indgå i et fagteam på 8 kollegaer, der er i udvikling og står overfor flere opnormeringer. Vi arbejder bredt indenfor miljølovgivningen. Derfor er det også vigtigt, at du er klar på at hjælpe med alle vores andre typer af opgaver som for eksempel sager om midlertidige aktiviteter, miljøuheld, administrative opgaver og hvad vi i øvrigt varetager omkring kommunens virksomheder.

Vi tilbyder et bredt arbejdsfelt, indflydelse og erfarne kollegaer. Du har engagement og lysten til at gøre en forskel og være med til at sikre, at kommunens virksomheder også fremover tilbydes konstruktiv dialog og samarbejde.

Du vil få gode muligheder for selv at planlægge din arbejdsdag og holde dig opdateret ved kurser og anden efteruddannelse. Vi er en rummelig arbejdsplads med flekstid, mulighed for hjemmearbejdsdage og fokus på trivsel.

Din profil:

Vi har en serviceminded tilgang til opgaverne, er fremtidsbevidste og har et særligt blik for virksomhedernes behov. Det forventes, at du trives med at være en del af et team med fælles mål og retning og gerne har faglig viden eller myndighedserfaring inden for miljøsagsbehandling.

Dine kompetencer er blandt andet:

  • Relevant uddannelse og/eller erfaring med miljøsagsbehandling.
  • Overblik i pressede situationer og en god holdspiller.
  • Kan koordinere og kommunikere klart og selvstændigt.
  • Har et godt ’drive’ og kan afslutte opgaverne til tiden.
  • Har let ved at opbygge gode relationer både med interne og eksterne samarbejdspartnere. 

Vi lægger vægt på, at du er åben, nysgerrig og løsningsorienteret samt, at du kan samarbejde og dele din viden med andre kollegaer.

Hvem er vi:

Plan, Byg og Miljø er organiseret i to afdelinger; hver med flere fagteams og i et godt fagligt miljø med gode kollegaer, som sætter pris på fællesskab. Vi tilbyder et inspirerende og afvekslende miljø, med gode muligheder for at anvende og udvikle dine kompetencer. Vi arbejder med styrket borgerkontakt og har naturligt fokus på at finde de bedste løsninger i tæt samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.

Løn- og ansættelsesvilkår:
Arbejdspladsen er beliggende i Allingåbro (8961) kun cirka 15 minutter fra motorvejsafkørslen.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den relevante faglige organisation. Lønnen forhandles i henhold til Ny løn. Arbejdstiden er 37 timer/uge.

Er du interesseret i jobbet, skal vi modtage din ansøgning og CV senest den 18. november 2024.

Ansættelsessamtaler forventes afviklet 20. og 22. november 2024 med henblik på opstart pr. 1. januar 2025.

Hvis du vil vide mere:
Spørgsmål kan rettes til miljøsagsbehandler Daniel Elkjær Rasmussen, telefon 23 47 56 68 eller afdelingsleder for Natur og Miljø Heidi Jensen, telefon 20 28 03 90.

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Kirkestien 1, 8961 Allingåbro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142338

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet