BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være helt tæt på vores medarbejdere, der løser nogle af velfærdssamfundets vigtigste opgaver? Vil du være med til at sikre faglighed, arbejdsmiljø og en høj kvalitet i opgaveløsningen? Så er muligheden her.
Vi søger en afdelingsleder til Grankoglen i Allingåbro
På Grankoglen bliver du en del af et højt specialiseret døgn- og aktivitetstilbud til voksne med Prader Willi-Syndrom. Grankoglen har plads til 23 borgere, og vi er ca. 70 medarbejdere.
Du bliver del af et ledelseshold, som består af to afdelingsledere og en tilbudsleder. Vi er sammen om at lykkes med ledelsesopgaven, hvor du har nærledelse tæt på borgere og medarbejdere på to af vores fire afdelinger. Du refererer til tilbudslederen, som har det overordnede ansvar for Grankoglen.
Hos bliver du en del af en arbejdsplads, hvor vi prioriterer:
- At skabe meningsfulde sammenhænge med tydelige, systematiske rammer med den enkeltes ønsker og behov i fokus
- Et tæt, inddragende og anerkendende pårørendesamarbejde
- En læringskultur med fokus på psykologisk tryghed samt fortsat specialisering og udvikling af praksis
- Et vedvarende fokus på det gode arbejdsmiljø med plads til individuelle ønsker, fællesskab og omsorg for hinanden
Grankoglen er en del af Specialområde Udviklingshandicap (SUA), Region Midtjyllands samlede tilbud til voksne med udviklingshandicap. I SUA er vi optaget af at levere og udvikle indsatser til voksne mennesker med komplekse problemstillinger, som med udgangspunkt i borgerens ressourcer skaber udvikling til øget selvstændighed.
SUA består af fem tilbud geografisk spredt i Region Midtjylland. Vi har plads til 111 borgere og er alt i alt ca. 300 medarbejdere.
Vi klæder dig på til opgaven
På Grankoglen og i SUA bliver du del af en organisation, hvor vi er seriøse omkring ledelse. Vi tror på, at ledelse er relationelt. At vi er afhængige af hinanden for at lykkedes, og at god ledelse er afgørende for, at vores medarbejdere kan udføre kerneopgaven bedst muligt.
Derfor tilbyder vi:
- Et introduktionsprogram og løbende ledersparring, der understøtter lederudviklingen.
- En plads på Region Midtjyllands obligatoriske lederuddannelse samt arbejdsmiljøleder-uddannelse.
Om ledelsesopgaven
Som afdelingsleder er det din opgave at lede arbejdet med den daglige drift på dine afdelinger med øje for sammenhængen på tværs af tilbuddet. Ud over afdelingsledelsen får du et opgaveansvar for enten HR & Økonomi, faglighed eller sikkerhed på Grankoglen og et delansvar på tværs af hele SUA.
Du skal sikre implementering og fortsat udvikling af sikkerheds-, sundheds- og socialfaglige indsatser, og din ledelse skal bidrage til at bringe medarbejdernes kompetencer i spil, så du sikrer løsning af kerneopgaven.
Det gør du bl.a. ved:
Faglig ledelse af områderne faglighed, sikkerhed og sundhed
- at sikre kvaliteten af praksis i relation til gældende lovgivning, retninger og politikker gennem et dagligt systematisk fokus.
- at sikre planlægning og afvikling af relevante møder med fokus på fortsat udvikling af både internt og eksternt samarbejde.
- at sikre læring med afsæt i data og viden fra fx magtanvendelser, VTC, UTH mm.
Personaleledelse:
- at håndtere ansættelser og øvrige personalesager i samarbejde med tilbudslederen.
- at sikre god introduktion og opfølgning til medarbejdere
- at planlægge og afholde sygefravær- og omsorgssamtaler samt årlige mus-samtaler
Strategisk ledelse:
- at skabe strategier og udviklingsplaner med konkrete mål på både individ og gruppeniveau, som sikrer ovenstående
- at omsætte SUAs organisatoriske knagerække og Socialområdets vision til konkrete praksisser
- at sikre narrativer, der bidrager til en oplevelse af mening og sammenhæng i arbejdet
Hvem er du?
Du er uddannet pædagog eller har en anden relevant social- eller sundhedsfaglig uddannelse. Du har ledelseserfaring, og meget gerne en lederuddannelse.
Du er den leder, der
- har gode kommunikations- og samarbejdsevner, der sikrer motivation og følgeskab
- kan skabe overblik, planlægge, afslutte og følge op på indsatser
- kan lide at arbejde med egen og tilbuddets læring og udvikling
- har en empatisk og anerkendende tilgang, og har viden om og erfaring med indsatserne inden for socialområdet
- har kørekort og adgang til bil
Du får løn i henhold til gældende overenskomst indgået mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation på området.
Vi håber, at du kan starte den 15.juni 2024 eller snarest derefter, men vi venter gerne på dig, hvis du er den rette kandidat.
Vi er en røgfri arbejdsplads, og vi indhenter altid straffeattest og referencer inden tilbud om ansættelse.
Ansøgningsfristen er den 12. maj 2024.
Vi forventer at holde samtaler den 17. maj 2024.
Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte:
Tilbudsleder Lizette Hoffensitz på tlf.: 51707035
Du kan læse mere om Grankoglen og Specialområde Udviklingshandicap på
www.sua.rm.dk/om-os/Grankoglen
Du kan læse mere om Prader-Willi Syndrom på: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/sjaeldne-sygdomme/sjaeldne-sygdomme/prader-willis-syndrom/
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Midtjylland, Granbakkevej 22, 8961 Allingåbro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034533