Administrativ nøglemedarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Norddjurs Kommune søger administrativ nøglemedarbejder med erfaring i offentlig forvaltning og økonomi 

Er du glad for arbejde med offentlig forvaltning, administrativt arbejde og økonomi?  
Trives du med selvstændighed i planlægning og ansvar for tværgående opgaver?  
Kan du byde ind i mange opgaver uden at miste overblikket?  Så har vi jobbet til dig! 

Du har mod på at arbejde i en lille afdeling med fagområderne kultur, fritid, turisme, landdistrikter, kulturskole og biblioteker herunder ekstern institutions-, forenings- og borgersamarbejder, projekter og politisk betjening. Vi arbejder i et felt, hvor et mix af professionalisme, politik og passion driver udviklingsopgaver og den store andel af driftsopgaver inden for fagområderne. Det felt tænker vi, du har erfaring med eller kender præmisserne.  

Vi glæder os til at byde velkommen til dig, der skal overtage de fleste opgaver efter Krista, som efter 47 år indenfor kommunal forvaltning stopper på toppen og går på pension. Vi har været lidt i panik og løsningen med hjernetransplantation er ikke en oplagt, så vi prioriterer et overlap, hvor hun og de øvrige kolleger vil hjælpe dig ind i jobbet. 

Om dit arbejde 

Du bliver en nøglemedarbejder, der har afdelingens økonomiske overblik samt understøtter sikker drift og effektiv administration. Du vil samarbejde og sparre tæt med afdelingens chef og medarbejdere, men også udvalgs-, økonomi- og lønkonsulenter vil være blandt dine nære kolleger. 

Nogle af dine opgaver vil være:  

  • Koordinering af afdelingens bidrag til budgetprocedure, anlægsforslag mv. 
  • Løbende budgetopfølgning samt regnskabsaflæggelse 
  • Personaleadministration  
  • Planlægning og koordinering af møder i Område MED 
  • Udarbejdelse af dagsordenspunkter vedrørende økonomi til politisk behandling 
  • Drifts- og samarbejdsaftaler med institutioner, foreninger og haller 
  • Sikre indfrielse af politiske bestillinger 
  • Behandling af anmodninger om aktindsigt 
Din profil 

Vi vægter, at du har erfaring fra en politisk ledet organisation og har en relevant uddannelse med et stærkt greb om det forvaltningsmæssige, indenfor økonomi og administration - f.eks. en diplomuddannelse i offentlig forvaltning og administration. Du har nok ikke 40 års erfaring; mindre kan også gøre det. Det er et krav, at du er fortrolig med økonomisystemer – gerne kommunale. Derudover har du meget gerne erfaring med ledelsesunderstøttelse og viden om kommunalfuldmagten.  

Vi lægger vægt på, at du: 

  • har dokumenteret erfaring med offentlig forvaltning og økonomi – gerne inden for kommunalt regi  
  • kan arbejde selvstændigt og være proaktiv 
  • har et godt overblik, er grundig og har sans for detaljer 
  • arbejder systematisk, struktureret og overholder aftaler og deadlines 
  • mestrer de digitale processer, føler dig godt hjemme i Office 365 og ESDH-systemer 
  • Som minimum er professionelt nysgerrig inden for afdelingens fagområder 

Du lader dig ikke slå ud af afbrydelser, og du kan navigere i en travl hverdag uden at miste fokus eller humør. Som person er du loyal, selvstændig og evner at prioritere dine opgaver. Du er imødekommende, analytisk og serviceorienteret. Du kan samarbejde med alle, bidrager til det gode arbejdsmiljø og er bevidst om at yde høj kvalitet i dit arbejde - og holder gerne dine vilde kolleger oppe på samme. 

Afdelingen for kultur, fritid, turisme, og biblioteker.  
I afdelingen for kultur, fritid, turisme og landdistriktsudvikling, der betjener Kultur- og Fritidsudvalget, er vi fem konsulenter på fuld tid, tre medarbejdere på deltid og en chef, der også er chef for lederne på Kulturskolen og Norddjurs Biblioteker. Fagområderne er bemandet af én ansat, så der er ofte behov for at sparre på tværs. Vi afholder ugentlige personalemøder, hvor dagsordenen vidner om mange og forskelligartede opgaver. Vi har trods travlhed og en serie barsler formået at fastholde et godt arbejdsmiljø, hvor vi fejrer succeserne, men også skaber plads til at lufte og lære af fejl og frustrationer. Vi bidrager alle til rummelighed, rygdækning og socialt fællesskab, så vi sammen kommer i mål – også med de vilde opgaver.  

Vi har stor berøringsflade med både borgere, institutioner og foreninger samt internt blandt kommunens afdelinger. Da meget af vores aktivitet vedrører plan, byggeri, ejendomme og natur, arbejder vi tæt sammen med vores tekniske kollegaer, der også har kontorer i Allingåbro. Derudover er vi en del af Norddjurs Skoletjeneste, og vi arbejder ligeledes tæt sammen med afdelinger i Velfærdsforvaltningen på projektet “Bevæg dig for livet”   

Vi tilbyder et spændende og alsidigt job, hvor du i stort omfang selv kan være med til at tilrettelægge din arbejdsdag og løsning af opgaverne efter organisationens behov, i samarbejde med dine kolleger og ledelsen. 
 
Løn og ansættelsesforhold 
Stillingen er på 37 timer og ønskes besat den 1. oktober 2023 eller efter nærmere aftale. 
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt lokal løndannelse. Arbejdssted er i Allingåbro, hvor vi har faste fremmøde dage og fleksible hjemmearbejdsdage. 

Ansøgningsfrist den 15. august 2023 kl. 23.59. 

Første ansættelsessamtale forventes afholdt tirsdag den 22. august 2023 og 2. samtale forventes afholdt fredag den 25. august 2023. Der vil være en test mellem 1. og 2. samtale tilbagemelding den 24. august. 
 
Har du spørgsmål til stillingen, kontakt afdelingschef Trine Grejsen på tg@norddjurs.dk eller 20 41 81 29. Fra 13. juli til - 7. august er chefen på ferie, men kan du ikke vente med at høre nærmere, er du velkommen til at ringe til Krista Andreasen på 89 59 40 87 hun er retur 24. juli.  

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Kirkestien 1, 8961 Allingåbro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://norddjurs.career.emply.com/ad/administrativ-noglemedarbejder/u4rjjr/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5856366

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet